De Spiderman push-up

Wat is de oefening en hoe doe je hem goed?

Zodra je enkele lichaamsgewicht oefeningen onder de knie krijgt zul je verbaast staan van wat je lichaam eigenlijk allemaal kunt en met wat voor een gemak je andere soort lichaamsgewicht gerichte oefeningen kunt bedenken en doen. 

Ook kan je met gemak kleine veranderingen aanbrengen aan elke oefening om zo net een andere spiergroep wat meer te focussen en zo gerichter te kunnen trainen.

Ook kan je met gemak kleine veranderingen aanbrengen aan elke oefening om zo net een andere spiergroep wat meer te focussen en zo gerichter te kunnen trainen.

Een van die oefeningen is de De Spiderman push-up. Het is een variant van de standaard push-up waarmee je je triceps, borstspieren en schouders mee traint.

Voor deze oefening waarmee je niks anders nodig hebt dan alleen jezelf.

Wat is een Spiderman push-up?

De Spiderman push-up is een oefening waarbij je bijna je hele lichaam gebruikt. Tijdens de beweging beweeg je namelijk je armen, benen je heupen en de romp. Dit betekent ook dat je super veel spieren tegelijkertijd traint! Namelijk o.a.:

  • Triceps
  • Borstspieren
  • Obliques
  • Quadriceps (grote spiergroep in je benen)
  • De core (groep van spieren rondom je buik)

Je traint dus super veel spieren met deze oefening waardoor deze super effectief is als je wat gespierder wilt trainen. Ideaal dus voor sommige situaties!

Hoe doe je een Spiderman push-up?

Hoe doe je een nou een perfecte pseudo planche push-up. Dat kom je te weten in in het komende stukje!

Hoe je een perfecte pseudo planche push-up doet:

  1. Start in een plank positie, met je handen iets wijder dan schouderbreedte. Zorg dat je lichaam een rechte lijn maakt en dat je schouders is een rechte lijn boven je handen zitten.
  2. Span je buikspieren aan terwijl je je ellebogen buigt totdat ze een hoek van 45 graden maken ten opzichte van je romp.
  3. Trek je een van je benen naar je toe waardoor de knie zo dichtbij mogelijk je elleboog komt terwijl je borst dichtbij boven de grond zit.
  4. Ga weer naar de startpositie en doe nu de beweging gespiegeld.
  5. Dit was één rep. Herhaal nu de oefening.
  6. Doe dit 8-10 keer en plaats je knieën eerst op de grond voordat je gaat staan.

Hier een video ter verduidelijking:

Afsluiting:

Ik hoop dat je wat geleerd hebt door middel van deze pagina! Heb je nog vragen? Stel ze gerust in de reacties hieronder, ik reageer zo snel mogelijk terug!

Wil je meer oefeningen zoals deze doen? Kijk dan voor meer oefeningen zoals deze naar mijn artikel over thuis borstspieren trainen waarin de beste borstspier oefeningen in voorkomen die je in je eigen huiskamer kunt doen!

Wil je echter workouts? Kijk dan naar mijn 3 borstspier workouts!


Lees hier mijn 3 meest recente artikelen!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *