Leg raises:

Wat is deze oefening en hoe moet je hem doen?

Zodra je enkele lichaamsgewicht oefeningen onder de knie krijgt zul je verbaast staan van wat je lichaam eigenlijk allemaal kunt en met wat voor een gemak je andere soort lichaamsgewicht gerichte oefeningen kunt bedenken en doen. 

Ook kan je met gemak kleine veranderingen aanbrengen aan elke oefening om zo net een andere spiergroep wat meer te focussen en zo gerichter te kunnen trainen

Leg raises zijn een van die oefeningen. Het is een super makkelijke oefeningen om uit te voeren en hij is ook nog is super effectief.

Dit allemaal en meer gaan we bespreken in de volgende stukjes tekst!

Wat zijn leg reises?

Leg raises, zoals de naam al zegt, bestaan eigenlijk alleen maar uit alleen je benen omhoog en omlaag te bewegen terwijl je met je rug op de grond ligt. Simpel niet ;)?

Deze beweging vraagt echter veel van je buikspieren, en met name je onderste buikspieren. Hierdoor kan je het onderste buikvet, waar veel mensen last van hebben, strakker maken. Echter niet weghalen! Vet kan je niet op een specifieke plaats weghalen. Vet verlies is een proces wat afpeelt over het hele lichaam.

Wat ook belangrijk is, is het hebben van de juiste uitvoering. Als deze niet aanwezig is kan je ten eerste langdurige blessures krijgen of zelfs erger onherstelbare beschadiging van je lichaam.

Let dus altijd op naar wat je lichaam aangeeft. Heb je al maar een beetje twijfel tijdens het uitvoeren of je het wel goed doet? Stop dan meteen en zoek op hoe je de oefening correct uitoefent. Kleine moeite groot plezier zullen we dan maar zeggen ;).

Hoe doe je perfecte leg raises?

Hoe doe je een nou een perfecte plank. Dat kom je te weten in in het komende stukje!

Hoe je een perfecte plank doet:

  1. Ga liggen op je rug.
  2. Zorg ervoor dat in de hele oefening je onderrug op de grond blijft. Dit is een essentieel deel van de oefening! Anders gebruik je je buikspieren niet.
  3. Beweeg je benen recht omhoog en laat ze zakken tot het punt dat je onderrug nog op de grond blijft.
  4. Doe je benen weer omhoog zodat je in de startpositie komt.
  5. Herhaal de oefening.

*Deze oefening moet je op de grond doen, echter is dit niet fijn als je dit op een harde vloer moet doen. Daarom raad ik aan dat je een trainingsmatje aanschaft om zowel deze als vele andere oefeningen die je op de grond doet comfortabeler te maken.

Kijk hier naar een perfect voorbeeld van een yoga / trainingsmatje!

Voordelen van leg raises

Wat zijn nou de voordelen van de plank? Er zijn er een hele hoop te bespreken dus laten we meteen beginnen!

Strakke en platte buik (+ V-lijn)

Omdat je met leg raises je buikspieren traint kan je een enorm strakke en platte buik krijgen. Dit komt gepaard met het feit dat je ook een strakke V-lijn kunt kijken aangezien de onderste buikspieren vooral worden gefocust gedurende de oefening.

Als je dus leg raises, gecombineerd met andere buikspieroefeningen, gaat doen kan je op de lange termijn een enorm strakke en platte buik krijgen. Met Daarbij ook nog is een V-lijn!

Is makkelijk uit te voeren

De plank is niet zo heel moeilijk om uit te voeren. Als je het voor de eerste keer doet voelt het natuurlijk even anders maar als je er eenmaal aan gewend bent is het een van de meest makkelijke oefeningen om uit te voeren.

Afsluiting

Ik hoop dat je wat hebt gehad aan dit artikel! Wil je meer lezen over buikspieren? Lees dan mijn artikel over thuis buikspieren trainen, of mijn artikel over snel buikspieren trainen!

Heb je nog vragen en/of opmerkingen? Laat dan een reactie achter! Ik antwoordt zo snel mogelijk!


Lees hier mijn 3 meest recente artikelen!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *